offside24.gr
Image default
F1ΔΙΕΘΝΗΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Formula 1 GP Σιγκαπούρης: Ο Σάινθ έσπασε την κυριαρχία της Red Bull, βάθρο για Νόρις και Χάμιλτον

Κοινοποίηση

Ο Κάρλος Σάινθ είδε πρώτος την καρό σημαία στο Grand Prix της Σιγκαπούρης και έσπασε την κυριαρχία της Red Bull. Ο Λάντο Νόρις και ο Λούις Χάμιλτον συμπλήρωσαν το βάθρο.

Η Red Bull κυριαρχούσε απόλυτα σε όλες τις πίστες στη φετινή σεζόν της Formula 1, όμως το σερί των ταύρων σταμάτησε στην Σιγκαπούρη. Εκεί ο Κάρλος Σάινθ αντίκρισε πρώτος την καρό σημαία και πανηγύρισε την δεύτερη νίκη της καριέρας του.

Η McLaren του Λάντο Νόρις τερμάτισε στην δεύτερη θέση, με τον Λούις Χάμιλτον να συμπληρώνει το βάθρο. Ο Τζορτζ Ράσελ από την πλευρά του κρατούσε στα χέρια του την τρίτη θέση, όμως είχε ατύχημα και έμεινε εκτός αγώνα στον τελευταίο γύρο. Στην έκτη θέση ο Φερστάπεν.

Τι έγινε στον αγώνα

Το πιο συναρπαστικό φετινό GP της Formula 1, εν τη απουσία της Red Bull και του Μαξ Φερστάπεν από τη μάχη της κορυφής για πρώτη φορά φέτος, ξεκίνησε αντιδιαμετρικά από τον τρόπο με τον οποίο τελείωσε.

Στην εκκίνηση όλοι οι πρωτοπόροι παρατάχθηκαν με τη μέση γόμα, με εξαίρεση τον Λεκλέρ που ρίσκαρε με τη μαλακή και τον Φερστάπεν -πίσω στην 11η θέση- με τη σκληρή. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Σάινθ κράτησε την πρωτοπορία, ενώ πίσω του ο Λεκλέρ με τη μαλακή γόμα κι έτσι με περισσότερη πρόσφυση κατάφερε να περάσει τον Ράσελ για τη 2η θέση.

Στους πρώτους γύρους ο Σάινθ και ο Λεκλέρ έκαναν αγώνα συντήρησης των ελαστικών τους, και η Ferrari θυσίασε τον Λεκλέρ δίνοντάς του την εντολή να μείνει 3” πίσω από τον Σάινθ για να κρατήσει τον Ράσελ έξω από το παράθυρο του undercut του Ράσελ. Ο Μονεγάσκος υπάκουσε, κι έτσι ο Σάινθ απέκτησε διαφορά 2,9” στην κορυφή.

Ώσπου, σε εκείνο το σημείο, ο Λόγκαν Σάρτζεαντ προσέκρουσε στη μπαριέρα. Παρότι κατάφερε να συνεχίσει, γέμισε την πίστα με συντρίμμια της Williams κι έτσι οι αγωνοδίκες έβγαλαν στην πίστα το όχημα ασφαλείας. Όλοι οι πρωτοπόροι εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία για να αλλάξουν ελαστικά, και να περάσουν από τη μέση γόμα στη σκληρή.

Ο Σάινθ διατήρησε την πρωτοπορία του αγώνα από τον Φερστάπεν (που, εκκινώντας με τη σκληρή γόμα, δεν είχε νόημα να μπει) αλλά ο αγώνας του Λεκλέρ καταστράφηκε, διότι η Scuderia έπρεπε να τον κρατήσει στάσιμο για αρκετά δευτερόλεπτα λόγω των διερχόμενων αυτοκινήτων. Ο Μονεγάσκος έπεσε, έτσι, στην 5η θέση.

Με τη φθαρμένη του σκληρή γόμα 22 γύρων ο πρωταθλητής δέχθηκε διαδοχικές προσπεράσεις από τους Ράσελ, Χάμιλτον, Λεκλέρ για να πέσει στην 6η θέση, και οι πρωτοπόροι πλέον πέρασαν στη φάση της συντήρησης της σκληρής τους γόμας για να μπορέσουν να αποφύγουν το δεύτερο πιτ-στοπ. Ενδεικτικά, ο ρυθμός του Σάινθ σε εκείνο το σημείο ήταν 0,5” πιο αργός από του Λόγκαν Σάρτζεαντ.

Ώσπου, 25 γύρους πριν το τέλος, όλα άλλαξαν και πάλι, με τους Σάινθ-Ράσελ-Νόρις-Χάμιλτον-Λεκλέρ στις πέντε πρώτες θέσεις. Η Alpine του Εστεμπάν Οκόν ακινητοποιήθηκε στην άκρη της πίστας με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων, και αυτή τη φορά υπεβλήθη καθεστώς Εικονικού Οχήματος Ασφαλείας.

Για τη Mercedes η ευκαιρία ήταν τεράστια: θα έβλεπε αν ο Σάινθ θα έμπαινε στα πιτς ή όχι, και οι οδηγοί της θα έκαναν το αντίθετο, για να αποκτήσουν ένα στρατηγικό πλεονέκτημα. Όταν ο Ισπανός προσπέρασε την είσοδο των πιτς, οι Ράσελ και Χάμιλτον μπήκαν και έβαλαν ένα φρέσκο σετ μέσης γόμας.

Οι δύο Άγγλοι της Mercedes επέστρεψαν στην πίστα στην 4η και 5η θέση, με υστέρηση 18” από τον τρίτο Λεκλέρ, που με τη σειρά του ήταν περίπου 8” πίσω από τους Σάινθ-Νόρις στην κορυφή. Με τα φρέσκα και πιο μαλακά ελαστικά τους μέσα σε 10 γύρους έφτασαν στο κιβώτιο της Ferrari του Λεκλέρ.

Ο Μονεγάσκος πάσχιζε με την πρόσφυση της φθαρμένης του γόμας και οι Ράσελ-Χάμιλτον δεν άργησαν να τον περάσουν. Σύντομα έφτασαν και στο κιβώτιο του Νόρις, κι έτσι στήθηκε ένα συγκλονιστικό σκηνικό τετραπλής μάχης στο τέλος.

Ο Ράσελ έκανε σύντομα την επίθεσή του στον Νόρις, ενώ ο Σάινθ εσκεμμένα άφησε τη διαφορά του από τον Άγγλο της McLaren να πέσει κάτω από το δευτερόλεπτο ώστε ο Νόρις να έχει το DRS για να αμυνθεί από τις Mercedes.

Έτσι κι έγινε: ο Λάντο Νόρις έκλεισε περίτεχνα με τη McLaren του κάθε φορά την πόρτα στις επιθέσεις του Ράσελ, ώσπου εντέλει αυτές κόπασαν – προφανώς λόγω και της υπερθέρμανσης των ελαστικών των Mercedes με τον λυσσαλέο ρυθμό που είχαν στους 20 προηγούμενου γύρους.

Αυτός, σύμφωνα με τον Χάμιλτον, ήταν και ο λόγος που ο Ράσελ στον προτελευταίο γύρο κατέληξε στη μπαριέρα, βάζοντας ένα άδοξο τέλος σε ένα κατά τα άλλα εξαιρετικό του τριήμερο. Έτσι, ο Χάμιλτον ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.

Ποιος ξέρει τι θα γινόταν αν η Mercedes δεν ρίσκαρε να μπει στα πιτς στο εικονικό όχημα ασφαλείας; Όμως, το σίγουρο είναι ότι αυτή η δεύτερη νίκη του Κάρλος Σάινθ στη Formula 1, που έσπασε το φετινό αήττητο της Red Bull, ήταν μια από τις πιο στρατηγικά και οδηγικά ευφυείς των τελευταίων ετών.

Η Formula 1 επιστρέφει το επόμενο Σαββατοκύριακο (22-24/9) με το GP Ιαπωνίας, 16ο αγώνα της σεζόν, όπου -για να επιστρέψουμε στην πραγματικότητα- ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull έχουν την πρώτη τους ευκαιρία να εξασφαλίσουν και μαθηματικά τα φετινά πρωταθλήματα.

ΠΗΓΗ: sport24.gr

Related posts

Τσέλσι: Στην προπόνηση ο Λάμπαρντ, απομένουν οι ανακοινώσεις

Με ελληνική συμμετοχή τα δύο πρώτα Youth Contender του 2024

Γιάννης Αντετοκούνμπο: Η κατάθεση ψυχής του λαβωμένου Greek Freak δεν ήταν αρκετή για τους Μπακς